ABD-İran anlaşması sonrası petrol fiyatlarında son durum

ABD ile İran arasındaki geçici anlaşmanın ardından Hürmüz Boğazı’nda mahsur kalan ve toplam 5 milyon varil ham petrol taşıyan üç tankerin bölgeden ayrılmaya başladığı bildirildi. Reuters ajansının aktardığı gemi takip verileri, tankerlerden ikisinin Asya’ya doğru yol aldığını gösterirken, Hürmüz Boğazı’ndaki bu hareketlilik küresel petrol arzını artırarak fiyatların gerilemesine yol açtı. TANKERLER HÜRMÜZ’DEN ÇIKIŞ YAPMAYA BAŞLADI Veri analiz şirketleri LSEG ve Kpler verilerine göre, 2 milyon varil Katar kondensatı ve Abu Dabi ham petrolü taşıyan Güney Kore bayraklı “VL Breeze” adlı ultra büyük ham petrol taşıyıcısı (VLCC), boğazı geçerek Güney Kore’nin Daesan limanına doğru yola çıktı. Güney Koreli rafineri şirketi Hyundai…

ABD’den İran açıklaması: Büyük ilerleme kaydedildi

ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ile Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani, İsviçre’de ABD, Pakistan, Katar ve İran ile dörtlü görüşme öncesi açıklamalarda bulundu. ABD Başkan Yardımcısı Vance, “Burada başarmaya çalıştığımız şey oldukça basit, diplomasi ve işbirliği yoluyla Orta Doğu’yu dönüştürmek” ifadesini kullandı. “Hürmüz Boğazı’nın yeniden açılması ve İran’ın nükleer programının sona erdirilmesinin zaten çoktan gerçekleştirilmiş olduğunu” belirten Vance, şunları kaydetti: “Şimdi önümüzdeki soru şu, birlikte daha ne kadarını başarabiliriz? Yeni bir sayfa açabilir miyiz? Orta Doğu’daki ilişkileri kalıcı olarak değiştirebilir miyiz? Yoksa eski yöntemlere geri mi döneceğiz? Bu bizim tercihimiz değil…